Ostatnie dni na złożenie w ZUS wniosku o Dobry start

25.11.2022

ZUS przyznaje świadczenie 300 plus w ramach programu „Dobry start”.

Wnioski można składać do 30 listopada wyłącznie elektronicznie przez: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Emp@tia, a od kilku dni również przez aplikację mZUS.

Środki z „Dobrego startu” przyznaje i wypłaca ZUS na konto bankowe wskazane we wniosku. Cała korespondencja jest przekazywana w formie elektronicznej.

W ramach programu bez względu na dochody, rodzice mogą otrzymać jednorazowo 300 zł. Środki te można wydać np. na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom do nauki. Świadczenie wypłacane jest konto bankowe podane wniosku.

Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami do 24 lat. Świadczenie jest zwolnione z opodatkowania i nie podlega egzekucji. 

Wniosek o świadczenie może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.